piątek, 18 maja 2012

Popołudnie bezkarnie sałatkowe

Witam Was kochane dziewczyny!

Nareszcie moje centrum dowodzenia wróciło do mnie. Ach jaka była moja radość kiedy kurier zadzwonił do drzwi! Zniecierpliwiona uruchomiłam komputer i co?! Skandal! Wymieniony dysk, utrata danych, wszystkie zdjęcia, muzyka, notatki, pomysły blogowe odeszły w krainę zapomnienia. Smutno mi nieco z tego powodu chciałam tyloma rzeczami się z Wami moje drogie podzielić,tyle pokazać, a tu masz babo placek taka niespodzianka :/ Jednak  w tym nieszczęściu jest to szczęście, że komputer dał się naprawić i dzięki panom z serwisu mogę dziś pokazać Wam mój pomysł na szybki obiad. 
 A więc moje drogie, jeśli nadal głowicie się co tu by dziś przy piątku upichcić polecam Wam udać się do sklepu i zaopatrzyć się w:
  • 300 -400g piersi z indyka ( może być też pierś z kurczaka, ja jednak obstaje przy indyku)
  • 2 pomidorki
  • 200g ogórków konserwowych może być tez ogóras gruntowy
  • 2 czerwone cebulki
  • główkę sałaty lodowej, czy jak kto woli kapustę pekińską 
  • kukurydzę
  • 200g sera żółtego



A więc zaczynamy kuchenne wojaże



1. Pierwszą rzeczą jaką musimy zrobić jest dokładne umycie mięsa. Mięso myjemy w całym kawałku jaki zamierzamy poświęcić do naszej sałatki. Następnie osuszamy (ja zrobiłam to ręcznikiem papierowym) i kroimy w nieduże kawałki (około 3cm). Tak spreparowane mięso obsypujemy przyprawą. Jako, że miałam dziś ochotę na taki pseudo kebab użyłam przyprawy "Gyros". Świetnie też sprawdzi się zwyczajna przyprawa do kurczaka bądź jakaś Wasza własna kompozycja. Polecam też rozpuszczenie kostki rosołowej w oliwie i następnie natarcie nią mięska. Pierś pozostawiamy na około 10-15 minut aby przyprawa "przegryzła się", pozwoli nam to otrzymać bardziej wyrazisty smak. 

2. Kiedy pierś przegryzała się z przyprawą pokroiłam ogórka w trójkąciki, pomidora w szesnastki. Sałatę i cebulkę w paski. Stąd też nieznacznie wydłużył się czas oczekiwania piersi na jej wygrzewanie w gorącym tłuszczu.
Ach! Pamiętajcie kobitki, że sałatę/kapustę pekińską wrzucamy do michy na koniec, gdyż wrzucona wcześniej i wymieszana z pomidorem, ogórkiem innymi "mokrymi" warzywami straci swoja kruchość i kolor. 


3. Mięcho smażymy na rozgrzanej patelni wyposażonej w niewielką ilość oleju/oliwy. Czas smażenia zależy od Waszej woli. Ja smażę do momentu odparowania wody lecz przed wyłączeniem   zawsze muszę spróbować czy to już jest ten moment. 
Pierś pozostawiamy do wystygnięcia. 




Kiedy mięsko sobie spokojnie stygnie. My możemy zająć się sosem. Potrzebne nam do niego będą
  • 3 łyżki majonezu
  • 4łyżki keczupu
  • 1-2 ząbki czosnku, bazylia, oregano, sól i pieprz
 Majo i ketchup mieszamy w dowolnym naczyniu. Następnie dodajemy wg. smaku bazylię, oregano, sól i pieprz. Ja wszystkiego dałam po przysłowiowej szczypcie. Drobno pokrojony czosnek zostawiamy na koniec. Odstawiamy na 3-5 minut najlepiej do lodówki.

Do naszej misy myślę, że możemy dodać już pierś z kurczaka/indyka, kukurydzę no i sałatę/kapustę, pokrojony w kosteczkę ser.  Nie zapominając o sosie. 

                                                                 
Tadaaaaaaaan!!!!!!
Jak widzicie sałatka-błyskawica. Z resztą jak większość tego typu. Mi przygotowanie jej zajęło niecałe 30 minut. Dlatego też jest doskonałym pomysłem dla osób które niezbyt dobrze czują się w kuchni.
Sałatka świetnie nadaje się do podania z pieczywem chrupkim. Chociaż ostatnio mój miły wypróbował inny sposób podania. Mianowicie podgrzał na patelni placek do tortilli uzupełniając go właśnie owym przysmakiem i przyznam, że smakowało przyzwoicie. Chociaż ja obstaję przy pieczywie chrupkim. Sałatkę można dowolnie modyfikować. Możecie dodać nieco szczypiorku nada on sałatce nieco bardziej wyrazisty smak :)

Dajcie znać co myślicie o sałatce. Macie może pomysł jak ją urozmaicić albo zmodyfikować ? A może macie inny pomysł na sos ?  Podzielcie się też tym co wy pichcicie w piątkowe popołudnie :)


P.S Czy nie myślicie, że moje posty są stanowczo za długie?? Mam wrażenie, ze są niezwykle rozwlekłe a ja nie mam pomysł jak to zmienić. 

Pozdrawiam i całuje 
Adżiks 



Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Polka w kryzysie

Distributed By Blogger Templates | Designed By Darmowe dodatki na blogi